Az ingatlanhirdetésnek döntő jelentősége lehet, hiszen a leendő vevőd itt találkozik a lakásoddal először. Érezze azt, hogy ezt a lakást tényleg meg kell néznie személyesen, amint csak lehetséges. Hogyan érd ezt el?

Manapság már nagyon egyszerű feladni egy hirdetést, felmész valamelyik ingatlanhirdető portálra, beírsz 3 sort, feltöltesz 1-2 röptében beállított fényképet és máris kész a hirdetés.

De tényleg ez a cél? Tényleg így akarod megtenni az első benyomást a leendő vevődre?

Egy lakás vagy ház eladásánál több millió/tízmillió forint cserél gazdát, és a hirdetők néha arra nem veszik a fáradtságot, hogy rendet rakjanak, mielőtt feltesznek pár fényképet a netre, vagy hogy kitöltsék az ingatlanra vonatkozó alapvető információkat, és készítsenek egy teljes körű leírást a lakáshoz kapcsolódóan.

Mi szinte folyamatosan lakáskeresésben vagyunk, így nagyon sok hirdetést nézünk végig minden héten, és azt kell hogy mondjam, hogy elborzasztó állapotok vannak az ingatlanhirdetések világában.

Miért fontos, hogy jó legyen az a hirdetés?

1. Az első benyomás mindent visz!

A leendő vevőd már itt kap egy képet arról, hogy milyen vagy Te, és milyen a lakásod. Fontos, hogy nem csak a lakásodnak kell jó benyomást tennie, hanem Neked, magadnak is. Érezze azt, hogy megbízható vagy, akivel jó és korrekt üzletet tud kötni.

2. Ezzel saját magadnak is időt spórolsz!

Minél több információt adsz meg az ingatlanhirdetésben, annál részletesebb képet kap a potenciális vevőd az ingatlanról. Persze-persze, lehet, hogy Te utálod a hosszú lakáshirdetési szövegeket, de mindannyian mások vagyunk… Lehet, hogy a vevőd meg pont azt szereti, ha már előre tájékoztatva van mindenről. És ha igazán érdekli a lakás, és tetszik neki, akkor el fogja olvasni a teljes szöveget, hidd el!
Neked pedig az a jó, ha minél többet tud már előre, hiszen akkor sokkal valószínűtlenebb, hogy felesleges köröket futtok a lakás megtekintésénél. Ha félinformációkat kap, akkor félreérthet valamit, ha megkap minden információt előre, akkor már tényleg csak akkor nézi meg a lakást személyesen, ha komolyan érdekli.

Na jó-jó, akkor most már tudjuk, hogy miért fontos, de mégis milyen egy jó hirdetés?

1. Határozd meg a célcsoportot!

Nulladik lépésként tudnod kell, hogy ki az ideális vevőd. Mérd fel a lakásod előnyeit és hátrányait, és gondold át, hogy ki lehet az, akinek ez a lakás ideális lehet és miért.

Mi például a kislakás bizniszben utazunk, azaz 20-30 négyzetméteres kislakásokkal foglalkozunk. Ezeket a belvárosi kislakásokat 90-95%-ban olyan befektetők vásárolják bérbeadási céllal, akik hosszabb távon értéknövekedést is várnak az ingatlanpiactól. Emellett a végfelhasználók, tehát a végleges lakók minden esetben fiatalok, 20-35 év közöttiek, akik bérbeveszik az ingatlant.

Ellenben ha mondjuk a külvárosi családi házakkal foglalkoznánk, akkor már inkább a 1-3 gyerekes családok lennének a célcsoportunk, ezen belül természetesen a szülők, akik inkább a 30-40 éves korosztály. Más fontos egy életben most induló fiatalnak, mint egy családnak. Neked e szerint kell kialakítanod a lakásodat, és arra kell fókuszálnod a hirdetésben is, ami a Te célcsoportodnak fontos.

2. Emeld ki az előnyöket!

Mit szeretsz a legjobban a lakásban, Te miért választottad akkor ezt a lakást, amikor megvetted? Itt is azokra az előnyökre koncentrálj, ami a Te célcsoportodnak fontos lehet. Például egy egy szobás kislakásba főként egyedül költöznek, vagy maximum egy pár. Őket nem fogja érdekelni, hogy óvoda vagy iskola van-e a környéken, míg egy családnak már igencsak fontos tényező az ingatlanvásárlásnál.

3. Figyelemfelkeltő címsor

Találj egy olyan mondatot, ami felkeltheti az ideális vevőd figyelmét! Törekedj arra a legfontosabb előnyre, ami a leginkább vonzóvá teheti az ingatlanod.

Például:

TÖKÉLETES BEFEKTETÉSI LEHETŐSÉG

MINŐSÉGI ANYAGOKKAL FELÚJÍTOTT ÉKSZERDOBOZ

HEGYVIDÉKI LEVEGŐ, PIHENTETŐ KÖRNYEZET

4. Összefoglalás 2 mondatban

A címsort kövesse egy 2-3 mondatból álló, rövid, velős összefoglalás a lakásról, ami emeljen ki még 2 fontos előnyt a lakásról, tartalmazza a főbb paramétereket. Erre azért van szükség, hogy felkeltsd az érdeklődést. Jól megfogalmazott, ütős bevezető kell, ami segít az olvasónak, hogy eldöntse, érdemes-e tovább olvasnia a hosszú szöveget.

5. Részletes leírás, bekezdésekbe szedve

Ezután fejts ki mindent részletesen, külön bekezdésekben.

Lakás: Mesélj a lakásról, akár körbe is vezetheted pár mondatban az érdeklődőt, hány szoba van, melyik szobából melyik szoba nyílik.
Mutasd be, hogy milyen állapotú a lakás, ha felújított, akkor ez számodra mit jelent pontosan, mikor történt a felújítás és pontosan milyen munkálatok történtek.

Társasház: Mutasd be a ház állapotát, a lakóközösséget, a lépcsőházat. Mindenkit érdekel, hogy milyen a ház, hiszen ez nagyban meghatározza a lakás értékét is.

Környék: Térj ki arra, hogy milyen a környék, hol helyezkedik el a lakás, milyen előnyei vannak ennek a városrésznek, az adott utcának. Írj a tömegközlekedési és parkolási lehetőségekről.

Technikai részletek: Mivel történik a fűtés, vízmelegítés, főzés. Ha a konyha gépesített, akkor pontosan milyen gépek lettek beépítve.

Költségek: Részletezd az átlagos rezsiköltséget, és hogy ez pontosan mit foglal magában.

6. Elérhetőség

A hirdetés végén jelezd, hogy mikor kereshetnek, illetve szeretnéd-e az ingatlanközvetítők segítségét kérni vagy sem. (Előre jelzem, hogy tök mindegy, hogy mit írsz ide, ingatlanközvetítők így is úgy is keresni fognak.)

7. A képek legyenek tökéletesek

Mi emberek hajlamosak vagyunk arra, hogy vizuális alapon döntünk, emiatt nagyon fontos, hogy milyenek a fényképek a lakásról, így hát törekedj a maximumra!

Előkészületek:

  • Először is rakj rendet és pakolj el mindent a szekrényekbe! Ne látszódjon semmilyen személyes tárgy, fénykép stb. Ez azért fontos, mert a leendő vevőd csak akkor tudja elképzelni magát a lakásodban, ha nem jön szembe vele a családi nyaraláson készített fényképed. Legyen minél személytelenebb a lakás, mintha egy IKEA katalógusban nézegetné.
  • Makulátlan tisztaság legyen mindenhol, és itt ki kell térni arra, hogy a fürdőszobában az összes fuga legyen átsuvickolva, minden portalanítva, az ablakok megtakarítva stb.
  • Alkalmazz színes, harsány színű kiegészítőket, párnákat, gyertyatartót stb.!
    Ne vessz el az unalmas, egyhangú hirdetések között, a lényeg, hogy emlékezzenek a lakásodra. Ragadj meg a fejükben!

Képek:

Csinálj ügyes fotókat!
Akár egy telefonnal is lehet profi fotókat csinálni, legalábbis egy ingatlanhirdetéshez mindenképpen elegendő. De!

  • Legyenek világosak a képek, állíts az expozíción és a fényerőn.
  • Figyelj a beállításokra! Próbálj meg minél tágasabb tereket bemutatni a képeken, és minél több mindent egy képen megmutatni.
  • Ne felejts el a lépcsőházról vagy a ház külső állapotáról is feltenni egy-két képet, mert ez megint csak segíti az érdeklődődet, hogy el tudja dönteni, hogy valóban érdekli-e a lakás. Minden fórumon, hirdetési portálon tölts fel annyi fényképet, amennyit csak lehetséges, használd ki a lehetőségeidet.
  • Ha nagyon nem értesz a fényképezéshez, akkor érdemes egy profi fotós segítségét igénybe venni. Lehet, hogy felesleges pénzkidobásnak tűnik, de nagyon sokat számíthatnak a jó képek az értékesítés során.

8. Alaprajz

Kell egy jó alaprajz, hogy a vevőd jobban el tudja helyezni a fejében a lakás különböző helyiségeit, több alaprajz készítő program van, ami segíthet. (Tipp: floorplanner)

9. Hirdess jó helyen és jól!

Mi a lakásainkat több portálon is hirdetjük, ezek közül a legfontosabbak az ingatlan.com és az otthonterkep.hu.
Személyes tapasztalatunk, hogy a hirdetéseink a kiemelések nélkül szinte nem működnek. Általában úgy indulunk, hogy mindkét portálon megveszünk egy egy hónapos teljes körű kiemelést a hirdetéshez, ahol lehet, még pluszban beállítjuk, hogy a lakás TULAJDONOSTÓL eladó. Ez azért fontos, mert ez egy üzenet az érdeklődőnek is, hogy nem ingatlanközvetítővel kell egyezkednie, hanem közvetlenül a tulajdonoshoz jut el a hirdetésen keresztül. És igen, a kiemelések pénzbe kerülnek, de ha lassabban adod el a lakásodat, akkor az a Te idődbe, energiádba és átvitt értelemben pénzedbe kerül. Döntsd el, hogy mi a fontosabb Neked.
A hirdetés felkerülése után kb. egy hétig szinte nem keresnek minket magánérdeklődők, mintha valahogy utána kerülne be a lakás a köztudatba, viszont ezután nagyon beindul az érdeklődés, és van olyan nap, hogy akár 10-15 magánérdeklődő is telefonál.

10. Ingatlanközvetítők

Sajnos nagyon sok rossz tapasztalatunk van nekünk is néhány ingatlanközvetítővel, azonban tényleg vannak kiemelkedően tehetséges ingatlanközvetítők is. Ők azoka, akik valóban intelligensen és hozzáértően látják az ingatlanpiacot, emellett született értékesítők. Ez a Te döntésed, hogy igénybe veszed-e a szolgálataikat, viszont figyelj arra, hogy milyen szerződést írsz alá. Kérdezz rá, hogy kizárólagos, vagy nem kizárólagos az értékesítési modelljük (azaz csak Ők adhatják-e el a lakást, vagy Te illetve más közvetítő iroda is), mekkora a jutalékuk, milyen fórumokon hirdetnek stb. Mi például csakis úgy működünk együtt ingatlanközvetítőkkel, hogy semmilyen ingatlanközvetítő portálra nem tehetik fel a lakásainkat, csak és kizárólag a saját ügyfeleiknek mutathatják és csak a saját hálózatuk belső online felületére tehetik fel. Azért ragaszkodunk ehhez, mert egyszer az egyik országos hálózatú ingatlaniroda kb. 50 különböző hirdetésben tette fel az egyik lakáshirdetésünket az ingatlan.com-ra. Ha egy lakásról 50 majdnem ugyanolyan hirdetés szerepel az interneten, akkor az olyan benyomást kelthet, mintha éppen kétségbeesetten próbálkoznánk a lakás eladásával, csak valamiért nem sikerül. (Egyébként ezzel az ingatlanirodával azóta sem dolgozunk együtt semmilyen formában.)

10+1. Kérj segítséget!

Egyre több olyan ingatlanfelkészítéssel foglalkozó cég van, (köztük mi is 😊), akik foglalkoznak Home Staging-gel, a lakás eladásra történő felkészítésével.

Ha még nem csináltál előtte ilyet, akkor érdemes kikérned egy szakértő home stager segítségét. Habár próbáltam minden főbb területre kitérni, azért nagyon fontos, hogy mindezen dolgokat tökéletesen valósítsd meg a gyakorlatban. És jól tudjuk, hogy az ördög mindig a részletekben lakozik.

Sajnos számos példát láttam arra a közvetlen környezetemben is, hogy valaki úgy érezte, hogy nem kell segítséget kérnie. És egy szakértő Home Staginggel – véleményem szerint – milliókkal többért tudta volna értékesíteni a lakását.

Nézd meg a Home Staging oldalunkat bővebb információért!