Szeretnéd megvalósítani álmaid otthonát vagy adott egy lakás, amit szeretnél eladni éppen, de valahogy nincsen meg a harmónia? Nos, nézd meg, hogy mi hogyan alakítjuk ki az egységes arculatot a lakásainkban.

Először is meg kell határoznod a pontos célt!
Miért szeretnél egységes arculatot kialakítani a lakásban?
Magadnak alakítod ki a lakást, vagy szeretnéd a Home Staging segítségével értékesíteni?
Ha magadnak szeretnél egy álomotthont varázsolni az mindig nehezebb!
Miért? Azért mert a Tied! Mert magadnak kell kitalálnod, hogy mi illik hozzád leginkább. És habár legtöbben ismerjük a saját ízlésünket, mégis sokkal nehezebb meghozni azokat a döntéseket, melyekben érzelmileg érintettek vagyunk.
A saját lakás berendezésénél mindig az egyéni igények kerülnek előtérbe, és ez mindenkinél más és más.
Az elején lehet, hogy tudod, hogy mi a kedvenc színed, és abban az irányban indulsz el, de előbb vagy utóbb lesz olyan kérdés, amiben nehezen fogsz tudni dönteni. Vagy az is előfordulhat, hogy egy korábbi döntést megbánsz, ráadásul még éveken keresztül kell megtűrnöd azt a kanapét a nappalidban, ami az elején még tetszett, de most már alig bírsz ránézni. És akkor még szerencséd volt, ha csak a kanapéban tévedtél… A világítás átvariálása, vagy egy nem megfelelő nyílászáró választása már jóval nehezebben javítható.
Ha Home Staging keretein belül szeretnéd a lakás felkészítése során dekorálni és stylingolni az ingatlant, akkor jóval egyszerűbb dolgod van.
A legfontosabb, hogy ismerd a célcsoportot és ennek megfelelően alakítsd ki a lakást!
Ha például egy belvárosi kislakásról van szó, akkor biztos lehetsz benne, hogy a lakás végső felhasználója (tehát aki végül ott fog életvitelszerűen tartózkodni), 20-35 év közötti fiatal lesz.
Neki fontos a fiatalos design, a trendek követése, a lendületes életérzés.
Ha egy 3 szobás belvárosi lakást készítesz fel az eladásra, akkor a vevőid vélhetően középkorú párok lesznek, maximum 1-2 gyerekkel.
Ők a letisztult berendezést, a minőségi bútorokat és luxus életérzést kedvelik leginkább.
Ha egy külvárosi családi házat készítesz fel eladásra, akkor biztos lehetsz benne, hogy a potenciális vevőid leginkább családok, 2-3 gyerekkel (leginkább kisgyerekkel, hiszen iskolát már nem szeretnek váltani a költözködések miatt).
Ekkor szintén a visszafogott színvilág a nyerő, kicsit játékosabb elemekkel, könnyed harmóniával.
Képek: Kislakás – saját, Nagypolgári, Modern – Pinterest
Persze ennél azért jóval részletesebben kell meghatároznod a célcsoportodat. Tudnod kell, hogy mi a fontos nekik, és mi kevésbé. Otthonról dolgoznak, vagy bejárnak egy munkahelyre? Kocsival közlekednek vagy tömegközlekedéssel? Hány gyerekük van a vásárlás pillanatában, vagy mennyit szeretnének? stb. Minél részletesebb információid vannak a célcsoportodról, annál jobban rájuk tudod szabni az ingatlanodat.
Mindenesetre akár saját magadnak, akár eladásra szeretnél berendezni egy lakást, érdemes mindig szakértő segítségét igénybe venned. Valószínűleg Te magad is be tudod rendezni a lakásodat/házadat, és fel tudsz készíteni egy lakást is a Home Staging elvei alapján, de vélhetően egy szakértő jóval egyszerűbben oldja meg a feladatokat, nem kevés időt megspórolva Neked ezzel.
Ha segítségre van szükséged a Home Staging-ben, akkor olvasd el az ingyenesen elérhető Home Staging Gyorstalpalónkat, ahol bővebben írunk a témáról.